/ تعمیر لوازم داخلی جعبه فرمان - نه در حد حرف ! عمل می کند

تعمیر تخصصی لوازم داخلی جعبه فرمان هیدرولیک

تعمیرکاران با تجربه ما در هیدروکار به صورت تخصصی لوازم داخلی انواع جعبه فرمان را جهت رفع روغن ریزی تعمیر می کنند. در این مقاله اطلاعات جامع درباره جعبه فرمان هیدرولیک و عملکرد آن به همراه ویدیویی از تعمیر چند مدل جعبه فرمان نشان داده شده است. امید است با خواندن این مقاله به اطلاعات مورد نظر دست یافته و در صورتی که سؤالی در ذهن دارید با کارشناسان ما تماس و یا در قسمت کامنت ها سؤال خود را درج نمایید تا در اسرع وقت پاسخ داده شود.

تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا به هر آنچه برای تعمیر و رفع روغن ریزی داخلی جعبه فرمان با خدمات تراشکاری نیاز دارید آشنا شوید. ما لوازم داخلی جعبه فرمان را تعمیر می کنیم و تعویض نمی کنیم !

پیشنهاد ویژه: اگر شما یک تعمیرکار هیدرولیک هستید و در تعمیرات تخصصی جعبه فرمان هیدرولیک مشکل دارید، هر کجای ایران که هستید با ما در ارتباط باشید تا به بهترین نحو مشکلتان را حل کنیم. با ما دانش کاری خود را ارتقاء دهید تا یک تعمیرکار حرفه ای شوید. برای درخواست آنلاین تعمیر فرمان هیدرولیک خودرو کلیک کن !

انواع جعبه فرمان هیدرولیک

بر اساس تجربیات کارشناسان جعبه فرمان هیدرولیک انواع مختلفی دارد که البته بسیاری از مدل های آن در این دوره هیچ گونه کاربردی ندارند و کاملا از بین رفته اند و منظور از جعبه فرمان هیدرولیک همان جعبه فرمان هایی هستند که در این عصر کاربرد دارند.

جعبه فرمان دنده شانه ای و پنیون

در این مدل از جعبه فرمان ها با دوران غربیلک فرمان، چرخ دنده پینیون نیز دوران می کند و حرکت خطی دارد. این مدل از جعبه فرمان ها باعث کاهش وزن خودرو می شوند و قیمت کمتری دارند و فضای کمتری را اشغال می کنند که به دلیل حرکت خطی چرخ دنده شانه ای و انتقال مستقیم حرکت به سگ دست، هزینه تعمیرات این جعبه فرمان ها کاهش می یابد. جالب است بدانیم که از دید بسیاری از کاربران محبوب ترین مدل جعبه فرمان، نوع دنده شانه ای است که در خودروی پراید بسیار کاربرد دارد.

جعبه فرمان هیدرولیک

در این مدل از جعبه فرمان ها، علاوه بر اجزای مکانیکی، از قطعات هیدرولیک برای حرکت استفاده می شود. ما تعمیرات این نوع از جعبه فرمان ها را به صورت حرفه ای و با ضمانت کامل انجام می دهیم.

جعبه فرمان مکانیکی

در این مدل از جعبه فرمان ها، از اجزای مکانیکی مانند چرخ دنده ها و بازوها برای حرکت و تامین نیروی دست راننده استفاده می شود که در نهایت این نیرو به چرخ ها منتقل می گردد.

جعبه فرمان های جک داخل

ساختار داخلی این نوع از جعبه فرمان ها تشکیل شده از دو کاسه نمد یکی وسط و دیگری چک نت است. مانند جعبه فرمان 206، 207 و SD

جعبه فرمان های جک بیرون

ساختار داخلی این نوع از جعبه فرمان ها متشکل از یک کمک فرمان و شیر فرمان است. مانند جعبه فرمان 405

ویدیویی از تعمیر جعبه فرمان ال 90 

جعبه فرمان هیدرولیک چه عملکردی دارد؟

جعبه فرمان هیدرولیک از هر نوعی که باشد چه جعبه فرمان سوزوکی ، جعبه فرمان پراید ، جعبه فرمان هیوندای و … وظیفه دارد فرمان را برای هدایت خودرو در مسیر دلخواه راننده کنترل کند. سیستم فرمان وظیفه انتقال حرکت دنده شانه ای جعبه فرمان به سگ دست را برای فرمان دادن به چرخ ها بر عهده دارد. استفاده از بخش هایی مانند غربیلک فرمان، ستون فرمان، جعبه فرمان برای ایجاد این سهولت تاثیر زیادی دارند. پیشنهاد می کنیم از محصولات جعبه فرمان و نمونه کارهای واقعی ما دیدن کنید.

پمپ هیدرولیک روغن داخل مخزن را با فشار زیاد خارج می کند که باعث چرخش بهتر فرمان و کاهش نیروی لازم برای چرخش غربیلک فرمان می شود. پمپ هیدرولیک از نوع پره ای می باشد و جایگاه آن در قسمت جلویی موتور است که با نیروی میل لنگ و به واسطه تسمه های هیدرولیک می چرخد. با روشن شدن موتور، روغن هیدرولیک توسط مکش پمپ در سیستم جریان پیدا می کند که این روغن به سمت جعبه فرمان فرستاده می شود. جعبه فرمان هیدرولیک این امکان را به راننده می دهد که خودرو را در مسیر دلخواهش هدایت کند، مسیر حرکت را کنترل کند و به راحتی رانندگی کند.

ویدیویی از تعمیر جعبه فرمان سوزوکی ویتارا

فرآیند کلی تعمیر جعبه فرمان هیدرولیک

در حال حاضر تعمیرکاران نیاز مبرم به دانش لازم جهت تعمیرات دارند و به همین دلیل، ارتقاء دانش کاری در این زمنیه در دهه اخیر از رشد بسیار بالایی برخوردار بوده چرا که در صورت عدم داشتن توانایی کافی بی اعتمادی شدیدی به تعمیرکار از سمت مشتریان احساس می شود.

تعمیر جعبه فرمان هیدرولیک امری تخصصی است و باید توسط افراد متخصص انجام شود و از دسترس افراد عادی خارج است. از این رو پیشنهاد ما به شما آن است که فقط از تعمیرگاه هایی که سابقه روشنی در این امور دارند کمک و راهنمایی بگیرید.

برای تعمیر جعبه فرمان هیدرولیک به صورت زیر عمل می کنیم:

مرحله اول: باید میل دنده شانه ای را از داخل پوسته جدا کنیم.

مرحله دوم: اگر میل دنده شانه ای سالم و صاف باشد، آن را با کاسه نمد جمع می کنیم.

مرحله سوم: چنان چه اگر میل دنده شانه ای زنگ زده باشد باید زنگ زدگی را از روی میل برداریم که ما آن را با دستگاه تراش و پولیش کاری صاف و صیقل می کنیم و برای آن باید پکینگ خاص بتراشیم.

از آنجایی که تعمیر لوازم داخلی جعبه فرمان کاری واقعا عملی است و اصلا در قالب صحبت نمیگنجد از بیان توضیحات بیشتر صرف نظر میکنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله تعمیر جعبه فرمان هیدرولیک و بررسی دلایل خرابی آن مراجعه کنید.

جعبه فرمان هیدرولیک از چه اجزایی تشکیل شده است؟

در ابتدا باید گفت تمامی جعبه فرمان ها به طور کلی از قطعات یکسانی تشکیل شده است. بررسی دقیق ساختار هر جعبه فرمان این امکان را به تعمیرکار می دهد تا بهترین و ارزان ترین روش ممکن جهت تعمیر را انتخاب کند.

بدون شک در حال حاضر جعبه فرمان ها با قیمت و مارک های متفاوتی به بازار عرضه می شوند. هنگامی که عبارت «خرید جعبه فرمان» را در گوگل سرچ کنید، نتایج زیادی از برند های مختلف جعبه فرمان همراه با قیمت های متفاوت مشاهده خواهید کرد.

دانستن زیر و بم اجزای تشکیل دهنده جعبه فرمان برای هر تعمیرکار متخصص و علاقه مند به پیشرفت امری ضروری و مهم است. به طور معمول جعبه فرمان های هیدرولیک از دو بخش اجزای خارجی و داخلی تشکیل شده اند.

بدیهی است روزانه تعداد بسیاری از متقاضیان تعمیر جعبه فرمان از سرتاسر ایران به تعمیرگاه های شهر خود مراجعه می کنند. برای تعمیر ابتدا باید جعبه فرمان باز شود که در این حالت اجزای خارجی و داخلی آن قابل رویت هستند. (متقاضیان و مشتریان تعمیرات جعبه فرمان از بازدید این اجزاء به دور هستند و فقط تعمیرکاران حین تعمیر با این قطعات برخورد می کنند).

اجزای خارجی جعبه فرمان به شرح ذیل هستند:

:: پیچ تنظیم مهره

:: مهره قفل کننده

:: سیبک های فرمان

:: پوسته جعبه فرمان

:: بست های فلزی کوچک

:: مهره تنظیم سیبک فرمان

:: سیبک های مفصل فرمان

:: اتصال لوله به جعبه فرمان

:: لوله ورودی روغن هیدرولیک

اجزای داخلی جعبه فرمان به شرح ذیل هستند:

:: پینیون

:: پیچ تنظیم

:: کاسه نمد

:: بلبرینگ پینیون

:: بوش دنده شانه ای

:: لاستیک های ضربه گیر

:: فنر فشار دهنده پیستون

:: کاسه نمد دنده شانه ای

:: خار فنری و ضامن خار فنری

:: لوله های فشار روغن چپ و راست

علائم خرابی جعبه فرمان هیدرولیک

تصور کنید سوار بر خودرویی هستید که با چرخش فرمان در حالت های مختلف صدایی غیر عادی به گوش می رسد. یکی از واضح ترین علل این مشکل، معیوب بودن جعبه فرمان هیدرولیک است. جعبه فرمان ها گاها دچار خرابی می شوند که نیاز به تعمیرات دارند.

به طور کل علائم خرابی جعبه فرمان به شرح ذیل می باشد:

1. شنیدن صدای غیر عادی از جعبه فرمان که هنگام چرخش فرمان در حالت درجا یا چرخش حین حرکت خودرو به گوش می رسد.

2. سفتی غربیلک فرمان هیدرولیک که نشان دهنده این است که جعبه فرمان به شیوه درست تنظیم نشده است.

3. لقی جعبه فرمان

باید در نظر داشت در تمامی موارد ذکر شده قطعا جعبه فرمان به درستی تنظیم نشده است و گاهی این موارد ممکن است بر اثر کم حجم بودن باد لاستیک های خودرو باشد.

کلام آخر

سایت تخصصی هیدروکار که در زمینه تعمیرات هیدرولیک فرمان فعالیت دارد تمام تلاش خود را به کار بسته تا با انجام تعمیرات تخصصی جعبه فرمان های هیدرولیکی که بسیاری از تعمیرکاران در انجام آن موفق نبوده اند در سرتاسر ایران از یک سو و از سوی دیگر ارسال جعبه فرمان های تعمیر شده به اقصی نقاط کشور، گامی در جهت خدمت به تعمیرکاران ایرانی برداشته تا در نهایت کسب درآمد و اعتبار کاری برای هر تعمیرکاری حاصل شود.

برای هرگونه سؤال در خصوص تعمیرات جعبه فرمان هیدرولیک، ارسال سفارش برای ما و به طور کل کار با جعبه فرمان با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

فهرست